Juste!

Kom ju på att jag inte berättat nåt om hur det var i Ishotellet!!

Det var jätte spännande o roligt att åka upp dit och se hur det är där uppe i Kiruna.
Orkar inte berätta i detalj för då får ni läsa i två dar....

Vi var på två olika turer...Ena var norrskensturen, då åkte vi snöskoter i typ 2,5 timme och åt en tre rättersmiddag i två stuger mitt i ingenstans efter det fick vi se norrsken vilket var helt underbart!!!
Körde sedan snöskoter "hem" då klockan var runt 12 på natten...  :D

NORRSKEN:

image23

Andra turen vi var på fick vi träffa samer, (sveriges urbefolking), där fick vi lära oss hur dom tränar renar och vad dom använder dom till osv... sedan fick vi mata dde små renarna o sedan de stora...Fick även lära oss kasta lasso och fånga renar.. Det var SKIIT KUUL  =D Jag fångade en över magen hihihi..
Sedan fick vi åka kälke efter en ren på en bana på ca 500 m ... Jag fick tävla med en av samerna HAHA ... Jag vann nästan faktiskt.... =D men tyvärr inte...

                        

Sedan sov vi ju såklart också i Ishotellet och vi sov i Lyxsviten ;D Den var helt underbar.... Det var så fint med en kristallkrona i taket tom  hihih
Det var jätte annorlunda men så himla himla roligt... =D


Kommentarer
Postat av: Sanna

nej fan va häftigt :D

2008-04-08 @ 17:21:10
URL: http://sunbeam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0